Staffan Påhlsson utsedd till tillförordnad koncernchef för Bravida

Bravidas vd och styrelseledamot Mats O Paulsson har meddelat styrelsen att han lämnar sina poster i företaget. Styrelsen har utsett Staffan Påhlsson som tillförordnad vd och koncernchef.

Bravida som är Skandinaviens främsta totalleverantör av tekniska installations- och servicetjänster för byggnader och anläggningar med 8 000 medarbetare ägs sedan 31 juli 2012 av private equity-bolaget Bain Capital.

–  Det har varit stimulerande och givande att leda Bravida och dess medarbetare. Efter en framgångsrik försäljning av bolaget är det dags att lämna över till ett nytt ledarskap som kan fortsätta att utveckla Bravida och skapa fortsatt tillväxt tillsammans med Bain Capital som ägare. Jag ser fram emot att i fortsättningen fokusera på olika styrelseåtaganden, säger Mats O Paulsson.

Staffan Påhlsson, idag vice koncernchef för Bravida, har blivit utsedd till tillförordnad vd och koncernchef och tillträder tjänsten omgående. Staffan har arbetat på Bravida i 32 år och känner därmed branschen och företaget väldigt väl.

–  Staffan har utmärkta kvalifikationer för detta jobb. Utnämningen säkerställer kontinuitet och att vi inte tappar fart i vårt arbete att bibehålla och stärka Bravidas ledande position i Skandinavien, säger Marc Valentiny, styrelseordförande i Bravida.