Serviceledare EL

Möt David Gonzales som berättar om sin roll som serviceledare inom el.

David-G-690x460.jpg

Hej David,   

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut för dig och vad innefattar din roll som serviceledare på Bravida?  

– Min roll som serviceledare innefattar ansvar för kundbearbetning, bemanning av serviceelektriker, leda, offerera och försäljning. Jag ansvarar även för leverans av uppdrag inom installation och service. 

– En vanlig dag kan bestå av planering och ledning av hur vi ska utföra de uppdrag eller projekt som vi har pågående. Andra dagar träffar jag våra serviceelektriker ute på fält eller så träffar jag nya och befintliga kunder för att se över kommande projekt eller byggmöten på något av våra pågående projekt. 

Hur ser vägen ut för att bli serviceledare? 

– Jag började min karriär som lärling på entreprenad och sökte sedan en tjänst som serviceelektriker. Med åren blev jag sedan arbetsledare och därefter serviceledare. 

– Vid sidan om mitt arbete gick jag en projektledarutbildning via INSU och när jag började på Bravida fick jag även gå en utbildning inom ledarservice.

Vad är det bästa med ditt jobb?   

– Det bästa med mitt jobb är alla härliga kollegor, möjligheten att jobba med frihet under ansvar men även variationen av arbetsuppgifterna som man har. Allt från att vinna en affär på ett projekt eller avtal till att leda och slutföra olika installationsuppdrag.  

Vilka utmaningar möter du i din roll och hur hanterar du dem?   

– Jag stöter på många olika utmaningar i min roll – det kan vara både projektrelaterat eller relationsrelaterat med kunder, personal och organisation. 

– Ibland är man inte överens men jag tror på att man kommer väldigt långt genom att ha en positiv inställning och en känsla av att lösa allt tillsammans som ett team. Vill man så kan man! 

Hur skulle du beskriva Bravida som arbetsgivare?  

– Jag skulle beskriva Bravida som en trygg och spännande arbetsgivare med goda karriärmöjligheter.