Möt Malin Sandström Entreprenadingenjör på Bravida

I intervjun berättar Malin om vad hon jobbar med och om hennes deltagande i Bravidas Nordic Trainee Programme 2023.

bravida-malin-Sandstrom690x460px.jpg

Hej Malin,

Vilket program läste du på universitetet?
– Jag läste Byggteknik och Design på KTH i Stockholm.

När tog du examen?
– Våren 2022.

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut?
– Mina dagar är väldigt varierande. Jag sitter med projekt som tar upp mycket av min tid. I det projekt jag sitter med just nu så utvecklar jag bland annat ett uppföljningssystem, hanterar underlag, dokumentation, hanterar tidsplaner och ekonomi.

– Utöver mitt projekt så hjälper jag avdelningschefen med anbud och effektivisering av avdelningen samt hjälper våra projektledare inom diverse områden. Jag är även ansvarig för mycket av det digitala arbetet samt 'superuser' i ett av våra projektprogram.

Hur har din resa sett ut på Bravida hittills?
– Jag har utvecklats massor då jag fått jobba med varierade arbetsuppgifter inom mitt område. Jag lär mig hela tiden av projektledarna och får samtidigt bidra med mina kunskaper.

Vad tycker du om Bravidas Traineeprogram och vad får ni göra på programmet?
– Jag tycker programmet är väldigt bra. Vi träffas fyra gånger under året då vi har utbildningar samt utbyte av erfarenheter. Vi får träffa många anställda på Bravida från hela Norden så jag knyter många nya kontakter. Alla i gruppen skriver även ett projektarbete under året vilket är väldigt roligt och givande.

Vad är det bästa med Bravida?
– Det finns mycket som är väldigt bra med Bravida, men det jag tycker är bäst är de varierande arbetsuppgifterna, möjligheterna för utveckling, att vi är ett stort bolag och att vi har flera mindre avdelningar. Kollegorna samt viljan att stå längst fram i utvecklingen.

Vad tog du med dig från skolan in i arbetslivet och vad har du haft för nytta av från ingenjörsutbildningen i den roll du har idag?
– Från utbildningen tog jag med mig en grundförståelse för hur hela branschen fungerar. Många av problemen vi läste om finns i hela branschen, som hållbarhet, logistisk, effektivisering, digitalisering och så vidare. Jag gick även en kurs i Excel som jag haft mycket nytta av där jag lärde mig en grund som jag nu byggt vidare på.

Är du intresserad av att höra mer om Bravidas Traineeprogram?

Läs mer om Bravida Nordic Trainee Programme