Bravida i toppen bland Sveriges bästa arbetsgivare

Bravida klättrar på listan över Sveriges bästa arbetsgivare och hamnar på plats 12 när de egna medarbetarna säger sitt. Undersökningen visar att Bravidas medarbetare är stolta över att vara del av ett företag som är ledande i sin bransch.

Företaget Universum har presenterat resultatet från sin årliga undersökning av Sveriges bästa arbetsgivare. Undersökningen svarar på hur young professionals (akademiker, upp till åtta år efter examen) trivs hos sina arbetsgivare.

Bravida avancerar från plats 15 till plats 12 över Sveriges bästa arbetsgivare. Det som står ut mest i resultatet, jämfört med andra företag på listan, är att Bravidas medarbetare är stolta över att vara del av en branschledande aktör. Att man får ta stort eget ansvar i sin roll på Bravida värderas också högt.

- Vi är otroligt glada över att vi förbättrat vår placering i år igen. Resultatet visar att våra medarbetare trivs och vill utvecklas tillsammans med företaget. Det är avgörande för att vi ska kunna vara ledande i vår bransch, nu och i framtiden, säger Ingererd Engquist, koncern HR-chef i Bravida.

Placeringen innebär att Bravida rankas högre än flera andra företag i bygg- och fastighetsbranschen.

- Vi på Bravida har länge arbetat med vårt arbetsgivarerbjudande och det känns fantastiskt roligt att det ger resultat. I undersökningen konkurrerar vi med många stora konsult- och byggbolag. Det är roligt att vi, som representant för installationsbranschen, ligger i topp – här finns många möjligheter för både ingenjörer, tekniker och montörer, säger Christine Nilsson, HR-chef och Employer Branding-ansvarig på Bravida.

Bravidas resultat i korthet

• Bravidas medarbetare är stolta över att vara en del av ett branschledande företag
  • Medarbetare får ett stort eget ansvar
  • Man har en självständig vardag och ett varierande arbete