Om tjänsten

Ansök senast: 2024-08-16

Var: Sverige

Robert Löfgren

Rekryteringsspecialist

robert.x.lofgren@bravida.se
Ansök nu!

HSE Manager

Är stora och komplexa projekt något för dig? Bravidas affärsområde Special Projects – PMO växer och vi säker nu efter en HSE Manager för att ta nästa kliv primärt inom datacenter industrin.  

Ditt nya jobb 

Som Health Safety and Environment Manager i projektet kommer du ha ett operativt ansvar för frågor som rör arbetsmiljön på våra projekt. Du kommer att upprätta rutiner och metoder, samordna, informera, koordinera, planera och vidta korrigerande åtgärder för att minimera arbetsmiljörisken i fält. Som HSE Manager har du befogenhet att tillrättavisa och stoppa osäkra beteenden och som sista utväg stoppa pågående arbeten som utgör en risk för liv och hälsa. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: 

  • Planera och koordinera HSE arbetet i fält med övriga HSE resurser 
  • Rapportering och resultatgenomgång till projektchef 
  • Observera arbetsförhållandena ute i verksamheten för att se till att arbetsmiljön är säker och uppfyller lagar, föreskrifter samt kundens krav på säkerhet 
  • Vidta åtgärder när det finns osäkra arbetsförhållanden: omedelbar åtgärd där det är möjligt alt. spärra av området tills åtgärd är på plats eller stoppa arbetet om det behövs och kontakta arbetsledare 
  • Uppmärksamma osäkra beteenden och vidta omedelbara åtgärder innan en incident eller olycka inträffar 
  • Rapportera in åtgärder som utförts på riskobservationer 
  • Hjälpa till vid inköp av material och utrustning som förbättrar arbetsmiljön och säkerheten 
  • Stötta i arbete med ordning och reda genom att ta fram åtgärder, material och hjälpmedel för att underlätta för personalen att hålla ordning 
  • Besluta om och genomföra utbildningsinsatser gällande arbetsmiljö 
  • Resultatansvar gällande kostnader som rör Arbetsmiljö. 
  • Nätverksarbete både internt och externt, ansvar för att vi ligger i framkant gällande arbetsmiljö. 

Vi söker dig som: 

  • Har arbetat i en liknande roll inom arbetsmiljö, med erfarenhet av stora och komplexa projekt i miljardklass 
  • Med några års erfarenhet av arbete i byggsektorn inom infraprojekt, datahallar, industri eller verkstad. 
  • Har goda kunskaper i systematisk arbetsmiljö med fördjupad kunskap i Arbetsmiljölagstiftningen 
  • Har goda ekonomiska kunskaper 

Som person ser vi gärna att du känner igen dig i följande: 

Arbetsmiljö och hälsa: Du brinner för arbetsmiljö och hälsa. Att skapa en trygg och trivsam arbetsplats är avgörande för både individens välmående och organisationens framgång. Genom att vara engagerad och intresserad av dessa områden kan du bidra till att skapa en positiv arbetsmiljö där människor mår bra och presterar på topp. 

Diplomatisk och pedagogisk: Att vara diplomatisk och pedagogisk är en konst. Du strävar efter att kommunicera på ett sätt som är respektfullt och förståeligt för alla parter. Genom att vara diplomatisk kan du hantera konflikter och svåra situationer på ett balanserat sätt. Samtidigt är du pedagogisk och förklarar komplexa ämnen på ett enkelt sätt. 

Noggrann och observant: Det är viktigt att vara noggrann och observant i ditt arbete. Genom att vara uppmärksam på detaljer och följa processer kan du undvika misstag och säkerställa hög kvalitet i det du gör. Du ser till att ingenting faller mellan stolarna och att alla aspekter beaktas. 

Förtroendegivande: Förtroende är grundläggande i alla relationer, både personliga och professionella. Du strävar efter att vara pålitlig och ärlig, så att människor känner sig trygga med dig. Genom att vara förtroendegivande kan du bygga starka samarbeten och nå gemensamma mål. 

Kortsiktiga och långsiktiga mål: Att kunna balansera kortsiktiga och långsiktiga mål är en viktig färdighet. Du är flexibel och anpassar dig efter situationen. Ibland handlar det om att snabbt lösa akuta problem, medan andra gånger fokuserar du på strategiska mål som ger långsiktig framgång. 

Initiativ och ansvar: Du tar ansvar för dina handlingar och är inte rädd för att ta initiativ. Genom att vara proaktiv och ta ansvar kan du driva förändring och bidra till att uppnå era gemensamma mål. Du är redo att agera när det behövs och ser möjligheter i stället för hinder. 

Bravida som arbetsgivare 

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. 

Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. 

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!  

Hur söker jag jobbet? 

Ansökningar hanteras efter sista ansökningsdatum som är 16 augusti 2024. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. 

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess 

 #LI-Remote

Kontaktpersoner

Robert Löfgren

Rekryteringsspecialist

robert.x.lofgren@bravida.se
Ansök nu!