Internationell inköpare
Är du resultatorienterad, målmedveten, kommunikativ och affärsmässig Inköpare? Då ska du söka tjänsten som Internationell Inköpare för Bravida Sverige - en av Sveriges bästa arbetsgivare!
Ditt nya jobb
I rollen som Internationell / Operativ Inköpare kommer du att identifiera potentiella leverantörer och utföra första hands bedömningar av deras kapabilitet, kvalitet, pålitlighet och priser. Du utför kontroll av att optimera lagernivåer för att uppnå önskad balans mellan servicenivå och lagerhållningskostnader. Du ansvarar för att hantera relationer med befintliga leverantörer och utveckla nya leverantörsrelationer samt hanterar eventuella problem med leverantörer och lösa eventuella konflikter. Ansvar för Masterdata i affärssystemen.
Förutom ovan kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
- Kontrollera fakturor mot inköpsorder för att säkerställa att betalningar görs korrekt.
- Avrop och beställning av material
- Arbeta nära produktion och logistik för att utveckla import
- Rationalisera eller eliminera administrativa arbetsuppgifter
- Delta och vara drivande i förändringsarbeten och utvecklingsprojekt
- Stöd till chefer i logistiska och systemfrågor samt bidra till verksamhetsutveckling
- Mätning och uppföljning av KPIer och ekonomisk rapportering
- Vara superuser i Inköpssystemet
Du kommer att vara placerad på Bravidas huvudkontor på Mikrofonvägen 28 i Hägersten och kommer att rapportera till Chef Internationella Inköp
Vi söker dig som:
Har en utbildning inom Inköp och Logistik. Du har 2–4 års erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna i en internationell miljö. Vi tror att du har arbetat inom detaljhandel, distributionssektorn och/eller tillverkningsindustrin.
För att lyckas i rollen är du:
Serviceminded - Du har hög kommunikativ förmåga och bra samverkan samt är lösningsorienterad. Har lätt att navigera mellan de olika avdelningarna och teamen man har kontakt med.
Besitter hög arbetskapacitet – Du stimuleras av att arbeta i tillväxt miljö, har ett starkt driv och hög ambition. Trivs med en varierad arbetsdag, där både arbetstempo och arbetsmoment snabbt kan förändras.
Har en hög IT-vana, lätt att ta till dig nya system och arbetar strukturerat. Goda kunskaper Officepaketet och framför allt Excel.
Talar/skriver ett nordiskt språk samt engelska flytande.
Har du kännedom om installationsbranschen är det en merit.
Bravida som arbetsgivare
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid.
Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här.
Hur söker jag jobbet?
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 6 dec 2024. Varmt välkommen med din ansökan!