Bravida tar ytterligare ett steg mot en fossilfri bilpark – Erbjuder anställda 100 % elektrifierade tjänstebilar

Bravida Sveriges omkring 1100 tjänstebilar kommer att klimatanpassas. Från och med den 1 februari kommer enbart elbilar finnas i sortimentet. Beslutet är ett ytterligare steg i Bravidas mål om att bli klimatneutrala genom hela värdekedjan.

• Pressrelease

Under 2019 var Bravida först i branschen med att meddela målet om att 30 procent av bolagets servicebilar ska vara fossilfria till år 2025. Nu accelererar Bravida sin klimatanpassning genom att ge alla anställda med rätt till tjänstebil förmånen att få ha en elbil. Bolaget övergår därmed till en helt fossilfri bilpark.

Tidigare har man kunnat välja plug-in hybridbilar, fossilbilar och dieselbilar som nu försvinner helt i sortimentet till förmån för ett flertal 100% elektrifierade bilalternativ.

– Både som privatperson, på jobbet eller som kund och uppdragsgivare vill man idag ges möjligheten att bidra till en bättre miljö och jag är stolt över att vi fortsätter att leda utvecklingen i branschen. Bravidas bilpark är stor och beslutet kommer minska vår klimatpåverkan ytterligare, vi är därför övertygade om att beslutet uppskattas av alla parter kommenterar Mattias Johansson, vd och koncernchef på Bravida.

Läs mer om Bravidas hållbarhetsarbete här: https://www.bravida.se/hallbarhet/

Det nya sortimentet med endast elektrifierade bilar införs 1 februari 2022.

Liselotte Stray
Kommunikationschef koncern