Ekonomiassistent
Vill du arbeta hos ett branschledande företag som ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll? Bravida söker dig som tillsammans med våra engagerade medarbetare på vårt Shared Service Center (SSC) vill leda verksamheten framåt och bidra till vår fortsatta utveckling.
Vi söker dig som är i början av karriären och vill jobba som Ekonomiassistent och vill växa tillsammans med oss!
Ditt nya jobb
På Bravidas Shared Service Center (SSC) som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontran i samtliga koncernens bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du kommer att utgå från vårt kontor på Mikrofonvägen i Hägersten. Vi tillämpar en hybridlösning; 4 dagar på plats på kontoret och möjlighet till hemarbete 1 dag /per vecka.
Arbetet innebär att hantera fakturor med felreferenser, kontrollera och validera fakturor. Du supporterar våra interna och externa kunder.
Du hanterar påminnelse- och inkassokrav, ser till att antalet e-fakturor ökar i antal samt arbetar med bokslut och avstämningar.
Du kommer tillhöra leverantörsreskontrateamet som består av 13 kollegor. Du rapporterar till chefen för leverantörsreskontran. Ekonomisystemet vi arbetar i är Unit 4 ERP (Agresso M7 EFH).
Vi söker dig som:
Har studerat ekonomi och har viss administrativ erfarenhet. Har du någon tidigare erfarenhet från leverantörsreskontra med stora flöden samt har god förståelse för reskontraprocessen är det ett plus. Men det är inget krav.
Du behärskar svenska i tal och skrift, kan du övriga nordiska språk, ser vi det som meriterande. Samt erfarenhet av Unit 4 ERP Agresso är också ett plus, men det är inget krav.
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och engagerad. Du trivs med att ge service och är van att arbeta i team. Vi tror att du besitter social kompetens samt har ett driv och intresse för att hitta nya lösningar och ständiga förbättringar.
Bravida som arbetsgivare
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid.
Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här.
Hur söker jag jobbet?
Passar du in i rollen är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV genom att klicka på knappen Ansök nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.
Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 14 000 medarbetare och finns på omkring 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.Bravida.se

Kontaktpersoner
Johanna Björni
Rekryteringskonsult
johanna.bjorni@bravida.se