Lönechef
Vill du jobba hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du vara med och fortsätta att utveckla lönekontoret och lönerelaterade processer utifrån ett Shared Service-koncept? Då kanske rollen som lönechef till det svenska lönekontoret på Bravidas Shared Service Center är något för dig!
Ditt nya jobb
Som Bravidas lönechef leder du ett tiotal meedarbetare och är tillsammans med dem ansvarig för mer än 7 000 löner per månad. Ansvaret avser löner i merparten av koncernens svenska bolag och täcker flera olika kollektivavtal vilket ställer höga krav på processer och rutiner. Som Lönechef har man ett tätt samarbete med både koncernens centrala HR-funktioner och med lokala HR-chefer per division.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat;
- Leda, motivera och utveckla Bravidas lönespecialister och se till att gruppen har rätt förutsättningar för att nå avdelningens mål
- Utveckla löneprocesser och rutiner
- Stödja och bistå gruppen, HR-funktioner och chefer med kunskaper inom löne- pensions- och avtalsfrågor
- Ansvara för samordning mellan lönegruppen, HR-funktioner och övriga delar av bolaget
- Utveckla Shared Service konceptet i samarbete med övriga delar av SSC
- Intern kontroll
- Integration av förvärvade bolag
- Viss andel operativt lönearbete
Rollen är placerad på Bravidas fräscha och moderna kontor i Norrköping och du rapporterar till Head of Shared Service Center. Resor kan förekomma i rollen, främst till Stockholm.
Din profil:
Du har utbildning och gedigen kunskap inom löneområdet och kollektivavtal samt haft ledande befattningar inom lön med fullt personalansvar. Vidare är du är van vid stora organisationer där service ges till flera enheter, samt erfarenhet av både operativt lönekörningsarbete och strategiskt arbete. Du har visst intresse för digitalisering och automation och du har tidigare strukturerat arbetat med ständiga förbättringar.
För att trivas i den här rollen är det viktigt att du är en trygg och engagerad ledare som med hjälp av din gedigna lönekunskap och lyhördhet kan leda andra i arbetet. I ditt ledarskap både ger och tar du ansvar. Vidare är du prestigelös och är duktig på att skapa positiva och långsiktiga relationer både internt och externt.
Bravida som arbetsgivare
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid.
Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här.
Intresserad?
Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!
Ansökningar hanteras löpande. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess
#LI-Hybrid
Kontaktperson
Johanna Björni
Rekryteringskonsult
johanna.bjorni@bravida.se
