Operation Specialist Procurement
Är du intresserad av dataförvaltning och har erfarenhet av att arbeta med komplexa och transaktionstunga system? Trivs du i en stimulerande miljö med högt tempo och många kontaktytor? Bravida erbjuder dig en spännande roll där du arbetar i deras Digital Procurement team där er primära uppgift är att ge korrekt stöd för de operativa Inköpen i projekt. Att ge vår verksamhet de bästa möjliga förutsättningar, allt detta i ett stabilt börsnoterat bolag med stark tillväxt.
Vi söker nu därför dig som är noggrann och drivs av att säkra kvalitet och som vill arbeta som Operation Specialist hos oss!
Om rollen:
Du ingår i ett team på digital procurement på centrala inköp där vi ansvarar för utveckling, masterdata och processer. Vi agerar länken mellan koncerninköp, landsinköp, andra staber och vår kärnverksamhet inom Entreprenad och Service. Organisationen har en hög dialog med våra användare för att kunna tillgodose det som behövs för projekten att lyckas.
Du rapporterar till David Edner som är Group Manager för Digital Procurement. I denna roll kommer du också jobba nära kollegor inom masterdata och kravställning.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar bland annat:
- Löpande uppdateringar och kontroll av artikelfiler i olika system internt
- Support kring relaterade frågor inom området från verksamheten och inköpsorganisationen
- Uppdatering av generell masterdata kopplat till leverantörer/avtal
- Förvaltning av dokumentation
- Delaktig i att driva effektiviseringsinitiativ inom masterdata eller kringliggande områden
Vi söker dig som har:
- Minst 1 till 3 års erfarenhet av att ha arbetat i stora system med förvaltning
- Eftergymnasial utbildning inom IT eller datavetenskap
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Kunskap från branschen; t ex bygg, grossist, installation.
- Erfarenhet av Ivalua eller annat stort inköpssystem
- Generell databaskunskap
Som person är du en riktig doer och inte rädd för att kavla upp ärmarna, men du har också förmågan att se hur saker och ting kan förbättras och utvecklas. Du är serviceinriktad och mycket bra på att samarbeta, både över de nordiska länderna och på olika nivåer.
Vi erbjuder:
- En viktig roll och möjlighet att påverka utvecklingen framåt
- En arbetsplats med stark laganda, där vi värdesätter kompetens och engagemang.
- Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete.
- Möjligheten att vara med och bidra till utvecklingen av ett av Nordens ledande installationsbolag.
Bravida som arbetsgivare
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid.
Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här.
Intresserad?
Sista ansökningsdatum för denna tjänst är: 31/8
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.
#LI-Hybrid
Kontaktperson
Johanna Björni
Rekryteringskonsult
johanna.bjorni@bravida.se
