Bravida Finland förvärvar bolaget Polar 2000 Oy och stärker sin position inom processindustrin

Bravida Finland förvärvar bolaget Polar 2000 Oy och kommer därmed att förstärka sin position inom processindustrin i östra Finland. Bolaget omsätter 4,8 miljoner euro och har 44 anställda.

Polar 2000 Oy är verksamma inom el, automation, telekommunikation och utför även underhållsarbeten för industrisektorn. Bolaget har kontor i Lappeenranta, Imatra och Kouvola.

– Förvärvet är helt i linje med Bravidas strategi att växa i Finland. Genom förvärvet kommer vårt tjänsteutbud inom industrisektorn att expandera i östra Finland. Polar 2000 Oy är ett välskött företag med duktiga medarbetare och ledare. Detta skapar en bra grund och plattform för oss att vidareutveckla vår affärsverksamhet tillsammans, kommenterar Marko Holopainen, vd för Bravida Finland Oy.

Ami Hannola, vd för Polar 2000 Oy kommenterar:

– Vår upplevelse är att Bravida Finland Oy har ett starkt fokus på att arbeta tillsammans vilket kommer lyfta verksamheten till en ny nivå. Vi på Polar 2000 Oy får nu möjlighet att erbjuda våra kunder ännu högre kvalitet, mer heltäckande tjänster och att verka på fler antal orter i framtiden.

Bravida tillträder som ägare i slutet av augusti 2022.

Liselotte Stray
Kommunikationschef koncern