Bravida Finland stärker sitt serviceerbjudande i sydvästra Finland

Bravida Finland förvärvar verksamheten i bolaget Turun LaatuSähkö Oy och utökar därmed sin verksamhet i sydvästra Finland. Bolaget omsätter 1,8 miljoner euro och har 12 anställda.

Bolaget Turun LaatuSähkö Oy erbjuder ett brett utbud av tjänster inom el. De verkar även inom installationer av informationsnätverk och säkerhetssystem, industriella elinstallationer samt reparationstjänster. Bolaget har kontor i Åbo och är verksamma i Åboregionen.

– Bravida har en tydlig strategi för att växa i Finland och förvärvet är ett steg i Bravidas geografiska expansion i Finland. Det gläder mig att vi nu kommer kunna erbjuda elinstallationer och tjänster till våra kunder i sydvästra regionen av Finland. Jag är väldigt glad över att välkomna personalen på Turun LaatuSähkö Oy till Bravida, kommenterar Marko Holopainen, vd för Bravida Finland.

Tero Eklund, vd på Turun LaatuSähkö Oy kommenterar:

– Vår verksamhet har sedan starten vuxit kontinuerligt. Förvärvet ger oss nya dimensioner i form av stabil tillväxt och lönsamhet. Vi får fler konkurrensmöjligheter och kan samtidigt vidareutveckla verksamheten.

Bravida tillträder som ägare av verksamheten den 1 maj 2023.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se