Bravida växer inom industrirör i Örnsköldsvik med omnejd

Bravida förvärvar bolaget Örnsköldsviks Rörteknik AB och stärker därmed sitt erbjudande inom industrirör i Örnsköldsvik med omnejd. Bolaget omsätter cirka 148 miljoner kronor och har 50 anställda.

Örnsköldsviks Rörteknik AB grundades år 2006 och verkar inom process- och pappersindustrin, kraft- och värmeverk, anläggningar för energi- och värmeåtervinning samt VVS-installationer. Bolaget har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik men de är även verksamma i Umeå och Sundsvall.

– Det känns spännande och inspirerande att Örnsköldsviks Rörteknik blir en del av Bravida. Förvärvet är ytterligare ett steg i vår strategi att utveckla region Industri. Vi blir starkare geografiskt och bättre utrustade för att jobba med synergier mellan våra avdelningar i Bravida, kommenterar Daniel Ytterbom, regionchef för region Industri på Bravida.

Sven Arnerlöf och Roine Nilsson, delägare på Örnsköldsviks Rörteknik AB, kommer fortsätta ingå i verksamheten. De kommenterar:

– Det känns bra att bli en del av Bravida som är en stor organisation med ännu fler utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi känner till många medarbetare från region Industri på Bravida sedan tidigare, vilket gör oss till en stark enhet.

Bravida tillträder som ägare den 31 december 2023.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se