Om tjänsten

Roll: Övriga tjänstemän

Ansök senast: 2025-12-08

Var: Eskilstuna

Christoffer Tell

Filialchef

christoffer.tell@bravida.se 0761279884
Ansök nu!

Serviceledare Technical Facility Management

Serviceledare inom Technical Facility Management

Vill du leda, utveckla och skapa resultat?

Är du en drivande ledare med passion för teknik, service och kundrelationer? Vill du ta nästa steg i karriären och få en nyckelroll där du kombinerar ledarskap, affärsutveckling och teknisk kompetens? Då kan detta vara möjligheten du väntat på.

Nu söker vi ytterligare en serviceledare till vårt team på ett av våra större kunduppdrag – en roll där du får stort ansvar, stort handlingsutrymme och stora möjligheter att påverka.

Ditt nya jobb där teknik möter affär och ledarskap

Som serviceledare ansvarar du för att leda och utveckla ett team inom TFM (Technical Facility Management), driva affärer och säkerställa att vårt leveransåtagande uppfylls med hög kvalitet och nöjda kunder som resultat.

Tjänsten är varierad, utvecklande och innehåller både strategi och operativt arbete. Du arbetar nära kundens organisation, våra tekniker, underentreprenörer och interna avdelningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Leda, engagera och utveckla teamet för att säkerställa högkvalitativa tekniska FM-lösningar
    • Stärka och utveckla kundrelationer genom lyhördhet, proaktivitet och affärsmässighet
    • Identifiera och driva merförsäljning, tilläggstjänster och förbättringsförslag
    • Ansvara för avtal, ekonomisk uppföljning, budget samt teknisk kvalitet
    • Planera och samordna resurser, inköp och arbetsorderflöden
    • Aktivt arbeta med kvalitet, arbetsmiljö och dokumentation
    • Leda och följa upp underentreprenörer på plats enligt kundens krav
    • Leda och samordna interna avdelningar kopplat till uppdragets leverans
    • Arbeta i kundens och våra interna system (administration, rapporter, uppföljning m.m.)
    • Läsa, skriva och förhandla avtal – även på engelska

Fastighetsrelaterade ansvarsområden:

  • Myndighetsbesiktningar: Planering och uppföljning av lagstadgade kontroller (hissar, portar, ventilation, liftar m.m.) för att säkerställa att fastigheten uppfyller gällande krav
    Underhållsplanering: Långsiktig planering av underhållsåtgärder enligt kundens underhållsstrategi och fastställda årliga planer

Service och koordinationsdel av rollen:

  • Koordinera och fördela serviceuppdrag till tekniker och leverantörer
    • Säkerställa korrekt orderhantering, material- och reservdelshantering
    • Ta emot serviceärenden, beställningar och fungera som tekniskt stöd till kund

Hos oss är ingen dag den andra lik, du arbetar i en miljö där struktur, kvalitet och teknik kombineras med laganda, utveckling och arbetsglädje.

Ditt nya team, kompetens, engagemang och samarbete

Du blir en del av ett sammansvetsat och erfaret team inom TFM som arbetar tätt tillsammans och stöttar varandra i både stora och små uppdrag. Vi har ett nära samarbete med övriga teknikdiscipliner inom och vi värdesätter en kultur präglad av engagemang, professionalism och en inkluderande arbetsmiljö.

Vi söker dig som…

  • Har god avtalskännedom inom Aff, AB, ABT och ABK
    • Har erfarenhet från FM-branschen, gärna inom hard FM
    • Har tidigare erfarenhet av ledarskap, kundansvar och teknisk service
    • Är affärsdriven och trygg med ekonomi, budget och projektuppföljning
    • Har god systemvana och B-körkort
    • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du är…

  • Kommunikativ, lyhörd och har starkt kundfokus
    • Resultatorienterad och motiveras av att hitta förbättringar och affärsmöjligheter
    • Strukturerad med god förmåga att prioritera i en dynamisk miljö
    • En trygg och engagerande ledare som skapar teamkänsla och motivation
    • Självständig, lösningsorienterad och trivs med att hantera många kontaktytor

Varför välja oss?

Hos oss får du:
✓ En roll där du faktiskt gör skillnad – för både kund, team och tekniska lösningar
✓ Goda utvecklingsmöjligheter inom teknik, ledarskap och affär
✓ Trygghet, professionalism och engagerade kollegor
✓ En vardag med variation, ansvar och stora möjligheter att påverka

Välkommen med din ansökan!

Låter det här som din nästa utmaning? Vi ser fram emot att höra från dig!

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 12 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.Bravida.se
Logga karriärföretag 2024

Kontaktpersoner

Christoffer Tell

Filialchef

christoffer.tell@bravida.se 0761279884
Ansök nu!