Bravidas leverantörsportal

På denna sida får du en överblick över hur Bravidas orderflöde fungerar, med vägledning och information som hjälper dig att förstå varje steg i processen. Skulle du behöva stöd i något av stegen finns det instruktioner under varje del.

Under detta steg kan du hitta instruktioner för hur du skapar eller redigerar din befintliga kontakt, redigerar användarinställningar i din profil samt övriga användarinställningar.

Se alla instruktioner här (PDF)

Här får du mer information om hur Bravidas orderflöde ser ut och får hjälp att skapa en order och följesedel.

Här kan du läsa mer om orderflödet (PDF)

Här hittar du manualen för hur du skickar en e-faktura samt skapar en kreditfaktura.

Läs mer om faktureringsrutiner (PDF)

 

Under detta steg kan du få mer information och stöttning i hur du navigerar, svarar och bifogar dokument till den/de förfrågningar Bravida skickat till dig, samt ge en kollega behörighet till dessa. Du kan även ta del av Bravidas upphandlingsprocess.

Upphandlingsprocessen och förfrågningar (PDF)

Här kan du se hur man signerar, godkänner och eventuellt besvarar tilläggsfrågor i Bravidas Code of Conduct.

Singera Code of Conduct (PDF)

Här hittar du instruktioner för hur du loggar in i leverantörsportalen.

Läs mer här (PDF)

Vilka fördelar innebär leverantörsportalen för mig som leverantör till Bravida?
I leverantörsportalen samlar vi alla förfrågningar och dokument på ett ställe. Som leverantör får du tillgång till rätt förfrågningsunderlag och jämförs på ett rättvist sätt, vilket gör vårt samarbete smidigare.

Hur får jag som leverantör tillgång till leverantörsportalen?
Leverantörsportalen är tillgänglig för de leverantörer som har blivit inbjudna att svara på en förfrågan av Bravidas inköpare eller projektledare. När du har lagts till får du ett epostmeddelande med information om inloggning och länk till leverantörsportalen.

Kan jag vidarebefodra förfrågan till en kollega?
Ja, du kan bjuda in fler personer. De kan då se förfrågan och annan dokumentation kopplad till projektet. 

Varför måste jag fylla i summan på offerten?
Systemet kan inte hämta summan från offerten. För att utvärderingen ska bli rätt så är det viktigt att du fyller I detta.

Måste ordern bekräftas innan jag kan skapa en faktura?
Ja, om man ska skapa en faktura i leverantörsportalen måste ordern först bekräftas.