Bravidas leverantörsportal – för pilotleverantörer

I leverantörsportalen samlar vi alla förfrågningar, inköpsorder och dokument på ett ställe. Som leverantör får du tillgång till rätt förfrågningsunderlag och jämförs på ett rättvist sätt, vilket gör vårt samarbete smidigare.

​I leverantörsportalen kan du som leverantör hantera:​

  • Dina uppgifter samt kontakter
  • Förfrågningar från Bravida

- Acceptera eller tacka nej till att svara på en förfrågan​
- Få tillgång till de senaste dokumenten
- Lämna anbud på förfrågan​

  • Inköpsorder

- Acceptera order
- Leveransbesked

  • Fakturor

Nedan hittar du manualer, vanliga frågor och svar samt kontaktuppgifter om du behöver ytterligare hjälp. 

Medarbetare på Bravida

Manual Bravidas leverantörsportal

Hantering av förfrågningar, ordersvar, följesedel, fakturor, kontakter, signering av Code of Conduct.

Medarbetare på Bravida

 Inloggning till Bravidas leverantörsportal

Så här loggar du in i leverantörsportalen.

Vanliga frågor och svar

Vilka fördelar innebär leverantörsportalen för mig som leverantör till Bravida?

I leverantörsportalen samlar vi alla förfrågningar och dokument på ett ställe. Som leverantör får du tillgång till rätt förfrågningsunderlag och jämförs på ett rättvist sätt, vilket gör vårt samarbete smidigare.

Hur får jag som leverantör tillgång till leverantörsportalen?

Leverantörsportalen är tillgänglig för de leverantörer som har blivit inbjudna att svara på en förfrågan av Bravidas inköpare eller projektledare. När du har lagts till får du ett epostmeddelande med information om inloggning och länk till leverantörsportalen.

Kan jag vidarebefodra förfrågan till en kollega?

Ja, du kan bjuda in fler personer. De kan då se förfrågan och annan dokumentation kopplad till projektet. 

Varför måste jag fylla i summan på offerten?

Systemet kan inte hämta summan från offerten. För att utvärderingen ska bli rätt så är det viktigt att du fyller I detta.

Måste ordern bekräftas innan jag kan skapa en faktura?

Ja, om man ska skapa en faktura i leverantörsportalen måste ordern först bekräftas.

Har du ytterligare frågor?

Kontakta David Edner, ansvarig inköpssystem koncern​, via e-post till:
david.edner@bravida.se