Bravida blir certifierad anläggarfirma för gassläcksystem

Bravida får förstärkning i verksamheten från företaget LTP Säkerhetsteknik AB och blir certifierad anläggarfirma för gassläcksystem. Gassläcksystem används för att släcka brand i miljöer där vatten inte kan användas, som känsliga miljöer som till exempel serverrum eller datahall. Bravida sätter nu upp ett nytt verksamhetsområde för gassläcklösningar inom Sprinkler.

Nyhet

Gassläcksystem släcker en brand genom att absorbera värme och reducera syrehalten. Att släcka brand med gas utgör därmed ingen risk att förstöra känslig utrustning i lokalen.

Bravida Sprinkler får förstärkning inom verksamheten genom de två nya medarbetarna från företaget LTP Säkerhetsteknik AB, Seved Nyström (sakkunnig och behörig ingenjör inom gas och brandlarm) och Malin Nyström (servicetekniker).

bravida-sakerhetsteknik690x460px.jpg
Genom förstärkningen och den utökade kompetensen kan Bravida nu stärka sitt erbjudande inom gas- och släcksystem i hela Sverige och därmed bli certifierad anläggarfirma för gassläcksystem. Det är en förutsättning för att Bravida på bästa möjliga sätt ska kunna leverera kvalitativa och tillförlitliga anläggningar.

– Genom förvärvet av verksamheten inom gassläcksystem kan vi nu bredda vårt utbud inom släcksystem och erbjuda våra kunder den lösningen som passar bäst för just dem. Det är ett steg i rätt riktning i vårt mål som heltäckande leverantör av släcklösningar, kommenterar Fredrik Torstensson, affärsområdeschef Sprinkler på Bravida.

Seved Nyström, sakkunnig och behörig ingenjör inom gas och brandlarm på LTP Säkerhetsteknik AB, kommenterar:

– Med hjälp av Bravidas storlek och strävan efter att utvecklas kan vi nu tillsammans stärka vårt erbjudande inom gas- och släcksystem. Vi kommer nu kunna erbjuda våra tjänster över hela Sverige. Det känns jättebra att nu få vara en del av Bravida och vi ser fram emot att få sätta i gång.