Lyckat Employer Branding-event på Sweden Rock Festival

För tredje gången i rad har Bravida Sverige stolt deltagit som vattenpartner på den legendariska festivalen Sweden Rock i Sölvesborg. Under fyra intensiva dagar samlas Bravidas taggade medarbetare från olika delar av landet i Bravidas festliga monter för att dela ut vattenflaskor till de törstiga festivaldeltagarna.

En väldigt stor del av deltagarna på festivalen jobbar idag i samma bransch som Bravida, vilket är ett ypperligt tillfälle att prata om vad Bravida gör och få fler intresserade att jobba hos oss.

hanna-rosen-690x460px.jpg

Vi har haft nöjet att sitta ner med Hanna Rosén, marknadskoordinator på Bravida, som har lett samarbetet med Sweden Rock, för att få en inblick i syftet och fördelarna med deras deltagande.

Möjlighet att nå ut till branschens yrkesarbetare
På frågan om varför Bravida deltar på Sweden Rock, förklarar Hanna Rosén att det främst handlar om att kunna profilera företaget mot en stor grupp yrkesarbetare inom branschen.

– Huvudanledningen till att vi deltar på Sweden Rock är för att marknadsföra Bravida mot en stor grupp yrkesarbetare inom vår bransch. Det är ett passande Employer Branding event då 41% av av de 35 000 festivalbesökarna arbetar inom installation, bygg och industri. Vi får även chansen att träffa befintliga och potentiella kunder.

Synlighet för medarbetare och rekrytering
Att vara närvarande på Sweden Rock ger Bravida möjligheten att synas bland sina medarbetare och de som potentiellt kan bli medarbetare.

– Kollegor inom branschen säger att detta är ett klockrent event att synas på för att nå ut till en målgrupp som annars är svår att nå. Det ger oss möjlighet att visa upp vår arbetsplats och attrahera rätt talanger. Årets festival var extra framgångsrik på rekryteringsfronten, då vi hade ett dedikerat rekryteringsteam på plats som kunde fokusera på att hitta rätt personer för företaget.

En idé som blev verklighet
Idén om att delta på Sweden Rock Festival kom från en av Bravidas medarbetare, Hanna berättar.

– Idén kom faktiskt från en av våra montörer i Region Jönköping som tyckte att det skulle vara ett bra event att synas och profilera oss för potentiella nya medarbetare. Där är Bravida duktig på att uppmuntra initiativ och idéer från sina medarbetare.

Hanna Rosén avslutar intervjun med att betona vikten av att trivas på Bravida. Hon nämner att det är kollegornas driv och företagets branschledande ställning som gör att hon trivs efter snart åtta år på företaget. Med den tredje väl genomförda Sweden Rock Festival i bagaget har Hanna en entusiastisk inställning för framtiden. Med fokus på att synas på olika forum och evenemang, riktar Bravida in sig på att nå olika yrkeskategorier, allt för att rekrytera de bästa talangerna till sin verksamhet.

Ett stort tack till alla engagerade medarbetare som gjorde årets deltagande på Sweden Rock Festival till en succé!