Bravidaskolan – från bra till bättre

För Bravida är medarbetarna A och O. Genom Bravidaskolan satsas det därför stort på kompetensutveckling via utvalda kurser för att alla ska få en chans att växa i sina roller och kunna göra en karriär inom företaget.

Nyhet

– Utmaningen för Bravida ligger i den snabba utvecklingen. Bravidaskolan är därför en viktig grundpelare för att kunna hänga med i förändringarna. Våra medarbetare ska få all kunskap de behöver för att kunna utföra sina uppgifter på bästa sätt, säger Christine Nilsson, utbildnings- och HR-chef på Bravida.

När Bravidaskolan lanserades 2008, erbjöds fyra utbildningar. Nu finns det mellan 80 och 100 utbildningstillfällen per år. Kurserna hålls ofta av våra anställda som är experter inom sina respektive områden.

bravida-skolan690x460px.jpg

– Bravidaskolan har genom åren formats till att bli en stolthet både för våra anställda och när vi rekryterar nya medarbetare till oss. Kunskapsutbudet utökas ständigt och skolan växer sig större. Suget efter kompetensutveckling bland våra medarbetare är stort och vi har därför tagit till oss ett modernare sätt att förmedla kunskap på, bland annat via e-learning och webbinars. Ett bra exempel på e-learning är den digitala introduktionsutbildning vi tog fram för några år sedan, som skickas till våra nyanställda i hela Norden där vår vd Mattias Johansson hälsar dem välkomna, säger Christine Nilsson.