Bravida utser Head of Business Segment Energy Management

Bravida stärker organisationen inom divisionen Growth Segments och utser Andrea Waenerlund till Head of Business Segment Energy Management. Andrea har bred erfarenhet från ledande positioner inom energi- och industribolag, senast som Head of Integrated Energy Solutions på E.ON.

Andrea Waenerlund-Bravida.jpg

I rollen som Head of Business Segment Energy Management kommer Andrea att ansvara för att utveckla Energy Management och Bravida Charge affären i Norden och positionera Bravida som en strategisk partner för att accelerera kundernas energi- och klimatomställning.

Andrea har lång erfarenhet av att bygga upp, leda och utveckla internationella team och affärsområden inom energisektorn. Under 15 år arbetade hon på Schneider-Electric i roller som Managing Director för Building Automation divisionen i Danmark, Regional Manager för Building Automation i Norden och UK och Vice President Business Development. I sitt senaste uppdrag som Head of Integrated Energy Solutions på E.ON ansvarade Andrea för att bygga upp bolagets satsning på decentraliserade hållbara energilösningar i Sverige. Teamet byggde 20+ av Sveriges mest innovativa hållbara energilösningar i projekt som forskningsanläggningen ESS i Lund, Medicon Village och Sigtuna Stadsängar.

På Bravida har vi en unik möjlighet att kunna positionera oss som en strategisk partner för våra kunder, med stark teknisk kompetens och en tydlig vilja att göra detta på riktigt. Jag tror mycket på kraften i samarbete och ser min roll som en chans att få oss att arbeta tillsammans och bidra till en mer hållbar framtid, säger Andrea Waenerlund, Head of Business Segment Energy Management.

- Andrea har en gedigen erfarenhet av att driva tillväxt och starta upp nya affärsområden inom Building Automation och Energy Management. Hon har framgångsrikt levererat resultat genom att arbeta aktivt med engagemang, inkludering, samarbete och syfte, vilket kommer bli en stor tillgång för oss på Bravida, säger Magnus Hamerslag, Head of Division Growth Segments.

Andrea Waenerlund tillträdde tjänsten som Head of Business Segment Energy Management den 1 februari.