Stolta veteraner: Prenad i Trelleborg firar sina erfarna medarbetare

Den 11 maj var det festligheter på Prenad i Trelleborg när sju medarbetare med imponerande anställningstider firades och hyllades. På en vacker restaurang i skånska Söderslätt samlades kollegorna för att fira dessa förtjänstfulla jubilarer och deras långa erfarenhet på företaget.

Bravida-Prenad-Trelleborg-690x460px.jpg

Mattias Björk och Ola Petersson, båda med 25 års anställning, fick ta emot välförtjänt uppmärksamhet. Likaså deras kollegor Jan-Åke Strömberg, Mats Nilsson, Lars-Åke Jönsson och Håkan Zeinilagic, som alla har imponerande 40 år på Prenad.

Håkan Zeinilagic har arbetat största delen av sitt arbetsliv på Trelleborgs Fläkt som framgångsrikt förvärvades av Prenad för 4 år sedan. Även Jarmo Alaluusua, som går i pension efter 37 år, och Roland Öst, som fyllt 50 år, fick sina anmärkningsvärda insatser uppmärksammade.

Under kvällen avnjöt gästerna en utsökt middag, där skickliga kockar komponerade rätter med närproducerade råvaror.

Samtalen flödade om åren på Prenad, tidigare känt som Arnsheds Elektriska, och minnen delades om företagets första batteridrivna skruvdragare.

– Vi fick bara använda den för att montera skyltar och var tvungna att köra in till kontoret för att låna den. Tänk vad tekniken har förändrats sedan dess, berättar Lars-Åke Jönsson.

Gemenskapen och de delade minnena från personalfester och tidigare kollegor var ett återkommande samtalsämne under kvällen.

– Vi har stannat så länge på Prenad för att det är som en familj här. Vi har jobbat tillsammans sedan gymnasiet och det har alltid varit en bra arbetsplats för oss, berättar Mattias Björk och Ola Petersson.

Avdelningschefen Joakim Magnusson höll ett tal till jubilarerna och överräckte blommor och presenter som en gest av uppskattning för deras många år på företaget.

– Deras insatser, kompetens och lojalitet har varit ovärderlig för Prenad. Vi är stolta över att ha dem som en del av vår gemenskap och väldigt tacksamma för allt de har bidragit med genom åren, avslutar Joakim.

I bilden från vänster: Mattias Björk, 25 års anställning. Roland Öst, fyller 50 år. Jan-Åke Strömberg, 40 års anställning. Mats Nilsson, 40 års anställning. Ola Petersson, 25 års anställning. Jarmo Alaluusua, Pension efter 37 års anställning. Lars-Åke Jönsson, 40 års anställning. Håkan Zeinilagic, 40 års anställning i Prenad och förvärvade Trelleborgs Fläkt. Joakim Magnusson - Avdelningschef