Från öppet hus till BIM-ingenjör på Bravida

Saadiq Hussein tog examen sommaren 2023 som VS-ingenjör. Samma år besökte han Bravidas öppet hus. Idag är Saadiq en del av Bravidas verksamhet som BIM-ingenjör för sprinkler. Vi satte oss ner med Saadiq för att få veta mer om vad som lockade honom till Bravida under besöket.

Saadiq Hussein BIM-ingenjör på Bravida

Hur fick du höra om Bravidas öppet hus?

– Det var en klasskompis som tipsade om eventet. Han fick jobb på PMO där han har haft sin praktik och han pratade gott om Bravida och dess anställda.

Vad var din upplevelse av dagen?

– Jag hade en positiv upplevelse av Bravidas öppet hus. Dagen var fartfylld och många studenter/arbetssökande var på plats. Det märks att Bravida är en arbetsplats där många vill ha en anställning. Under dagen fick vi höra om Bravidas stora projekt och det bjöds på fika.

– Personalen som var där var väldigt trevliga och huvudkontoret var så fint. Ett av rummen påminde om Vita huset med flaggor från både Sverige, Norge, Danmark och Finland. Jag visste inte att Bravida fanns i alla de nordiska länderna innan jag besökte det öppna huset.

Vad var det bästa med Bravidas öppet hus?

–  Att alla på eventet var väldigt öppna och trevliga. Det var även kul att få höra om vilken roll Bravida har i E4 Förbifart-projektet, jag fick en djupare inblick i hur stort det projektet verkligen är. Att Bravida jobbar med så stora projekt känns väldigt häftigt och absolut något man vill ha med i sitt CV.

Hur såg processen ut efter ditt besök?

– Efter eventet blev jag kontaktad av Bravidas projektavdelning (PMO – Special Projects) för fler intervjuer. Jag blev intervjuad av två olika team, Bravidas VS-team samt BBS-team (brand, bekämpning och system). Här jobbar man bland annat med att designa sprinklersystem. Efter andra intervjun gick det väldigt snabbt och det slutade med att jag blev en del av BBS-teamet.

Vad fick dig att välja Bravida?

– Bravida är ett stabilt företag som står sig bra i uppgång och nedgång, vilket säger mycket positivt om företaget och gör att jag vill vara en del av organisationen.

Vi tackar Saadiq för intervjun och önskar honom lycka till i sin roll som BIM-ingenjör!

Vill du veta mer om hur vi på Bravida jobbar med stora komplexa projekt?

Läs mer om PMO – Special Projects