Bravida Fire & Security lanserar nytt webbgränssnitt med självbetjäningsportal

När säkerhetsmässan, Sectech 2015, hålls i Stockholm 11-12 november lanserar Bravida Fire & Security flera nya funktioner och finesser för det marknadsledande tillträdessystemet Bravida Integra. Samtidigt kommer en ny version av systemet som kommer att kallas Integra W7.

I samband med lanseringen av Integra W7 kommer även det nya webbgränssnittet Artifex som är utvecklat för behörighetsadministration och passerkortshantering med vektorbaserad 3D-larmgrafik. Dessutom släpps en helt ny självbetjäningsportal för de företag och organisationer som vill låta sina anställda hantera sina koder och passerkort på ett snabbt och enkelt sätt.

– Det här utvecklingsprojektet har pågått under en längre period och i nära samarbete med våra kunder. Nu kan vi lansera ett helt nytt och modernt användargränssnitt och en ny version av Bravida Integra och det är vi mycket glada och stolta över, säger Jonas Ahlgren, produktchef för tillträdessystem, Bravida Fire & Security.

Integra W7 och Artifex är helt integrerade med flera andra system som till exempel Aperio från AssaAbloy, SmartIntego från SimonsVoss såväl som Brandlarm och CCTV-system från Panasonic. Säkerhetslösningen Integra W7 och Artifex levereras till marknaden som en molntjänst.

– Det här är en riktigt bra lösning för företag som enkelt och snabbt vill få tillgång till ett komplett säkerhetssystem och slippa krångel med administration, uppdateringar och egen drift/underhåll, säger Sven Klockare, vd för Bravida Fire & Security.

Sven Klockare, vd Bravida Fire & Security. Tfn: 08-602 30 00
Mattias Johansson, vd och koncernchef Bravida. Tfn: 08-695 20 00