Bravida i toppen av Sveriges Bästa Arbetsgivare

Bravida avancerar till plats 15 över Sveriges Bästa Arbetsgivare när de egna medarbetarna får säga sitt och förbättrar därmed sin placering med 17 platser från fjolåret (32).

För tionde året i rad mäter Universum och Metrojobb hur bra young professionals (akademiker, upp till åtta år efter examen) trivs hos sina arbetsgivare. Bravida fortsätter att klättra i rankingen.

– Mätningen är ett bevis på att Bravida är ett företag som man trivs på. Duktiga medarbetare som trivs är en viktig del av vår framgång som företag. Hos oss ska alla känna att de kan utvecklas och bidra till att vi utvecklas som företag. Jag själv har jobbat på Bravida i sjutton år och gjort en intern karriär från kalkylator till vd och koncernchef med jobb både i Sverige och utomlands, säger Mattias Johansson, vd och koncernchef på Bravida.

I undersökningen betygsätter medarbetarna sin nuvarande arbetsgivare utifrån den interna identiteten, nöjdhet, vilja att rekommendera sin arbetsgivare, samt intresse för att byta jobb.

– Bravida presterade redan föregående år starkt i mätningen och gör i år en rekordökning upp till femtonde plats. Detta innebär att Bravida har starkare resultat än företag som Skanska, ÅF, NCC, Sweco och Peab. Detta är mycket imponerande och visar att det enda som återstår för Bravida i attraktionsarbetet är att föra ut sina starka interna värden, säger Martin Strömqvist, vice vd på Universum.

– Det är ett fantastiskt resultat som vi är mycket stolta över. Det är tydligt att vi utvecklas åt rätt håll där våra medarbetare trivs bättre för varje dag. Vi har ett duktigt team som jobbat målinriktat med vårt employer brand under en längre tid där young professionals är en av våra prioriterade målgrupper. Ett starkt employer brand är viktigt för oss som expansionsföretag, säger Christine Nilsson, HR-strateg på Bravida.

Den fullständiga rankingen för Sverige Bästa Arbetsgivare finns på http://universumglobal.com/se/sveriges-basta-arbetsgivare-2015

Christine Nilsson, HR-strateg Bravida. Tfn: 08-602 30 88
Mattias Johansson, vd och koncernchef Bravida. Tfn: 08-695 20 00