Kone förvärvar Bravidas hissverksamhet i Göteborg

Kone har tecknat ett avtal om förvärv av Bravidas hissverksamhet i Göteborg. Bravida har valt att avyttra hissverksamheten i Göteborg för att ytterligare kunna fokusera på sin kärnverksamhet inom el, vs och ventilation.

– Kone är en stark aktör inom hissbranschen, vi känner oss trygga i att både våra nuvarande hisskunder och personal kommer bli väl omhändertagna efter förvärvet. En av anledningarna till att vi valde att sälja till Kone är att de är en stabil och trygg partner, säger Anders Bådholm, regionchef Bravida Göteborg.

– Vi är glada över att kunna välkomna nya kunder och medarbetare från Bravida Hiss, som är kända för kvalitativ och kundanpassad service. Det nya kombinerade Bravida- och Kone-teamet ger oss möjlighet att ge än bättre service till våra kunder i Göteborgsområdet, säger Juha Mennander, vd för Kone Skandinavien.

Förvärvet trädde i kraft 1 september och Bravida Hiss i Göteborg kommer successivt integreras i Kones verksamhet.

Anders Bådholm, regionchef Bravida region Göteborg. Tfn: 031-709 52 26
Anders Ahlquist, divisionschef Bravida division Syd. Tfn: 031-709 52 58