Monica Caneman utsedd till ny styrelseledamot i Bravida

Monica Caneman har blivit utsett till ny styrelseledamot i Bravida Holding AB (publ). Monica Caneman, som för närvarande har styrelseuppdrag i ett flertal nordiska företag, kommer att bidra med omfattande erfarenhet från ett brett spektrum av styrelseuppdrag.

– Jag är glad över att bli en del av styrelsen i Bravida, Skandinaviens ledande installations- och serviceföretag. Det finns en stark drivkraft i verksamheten. Efter Bravidas strategiska inträde på den finska marknaden är Bravida nu Nordens främsta totalleverantör av installations- och servicetjänster. Jag ser fram emot att bidra till en positiv utveckling av organisationen, säger Monica Caneman.

Monica Caneman har varit professionell styrelseledamot sedan 2001, och är för närvarande ordförande i Fjärde AP-fonden, Arion Bank hf, Big Bag AB och Viva Media AB samt styrelseledamot i My Safety AB, SAS AB, Storebrand ASA, Intermail AS och ComHem. Mellan 1991 och 2001 satt hon på olika positioner inom SEB, blev en del av koncernledningen 1995 och vice verkställande direktör 1997. Monica Caneman är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Styrelsen för Bravida Holding AB (publ) består nu av Michael Siefke (ordförande), Michel Plantevin, Jay Corrigan, Ivano Sessa, Jan Johansson, Jeff Scherer och Monica Caneman, samt arbetstagarrepresentanter Jan Ericson, Kai-Otto Helmersen, Anders Mårtensson och Peter Sjöquist.

Monica Caneman valdes till styrelseledamot vid den extra bolagsstämman den 29 juni 2015.

Michael Siefke, styrelseordförande Bravida. Tfn: +49 89 244410 700
Mattias Johansson, vd och koncernchef Bravida. Tfn: +46 8 695 20 00