Ny divisionschef för Bravida i Norge

Bravida har utsett Tore Bakke till ny divisionschef för division Norge. Tore har internrekryterats och kommer närmast från en roll som regionchef för region Øst.

Styrelsen godkände igår Tore Bakke som  ny divisionschef för division Norge. Tore efterträder Mattias Johansson som tillträdde som vd och koncernchef i Bravida den 1 januari i år.

– Jag är glad över att lämna vidare stafettpinnen som Norges divisionschef till Tore Bakke. Vi har sökt efter en ny divisionschef både internt och externt och att få lämna över till en intern förmåga är ett styrkebevis för Bravida och känns naturligtvis extra roligt. Tore känner företaget väldigt väl och har visat på en förmåga att utveckla verksamheten i sin roll som regionchef. Jag är också övertygad om att Tore både har ambition och förmåga att tillsammans med övriga i Norges ledning fortsätta utvcklingen av Bravida som marknadsledare i Norge, säger Mattias Johansson.

Tore Bakke tillträder sin nya roll med omedelbar verkan.

– Jag är väldigt glad för det förtroende jag har fått. Tillsammans med den norska ledningen kommer jag att jobba vidare på den strategi som Mattias byggt upp. Vi har ett bra utgångsläge för fortsatt tillväxt både marknadsmässigt och omsättningsmässigt under 2015. Vårt fokus i Norge kommer vara att stärka den lokala förankringen, jobba vidare med vårt effektiviseringsprogram samt stärka närheten till kunder och leverantörer, säger Tore Bakke.

Mattias Johansson, vd och koncernchef Bravida. Tfn: + 46 73-047 76 14
Tore Bakke, divisionschef Bravida division Norge. Tfn: +47 909 41 607