Bravida installerar miljövänligt hos e-handelsföretag i Ängelholm

Bravida har fått förtroendet att utföra installationerna när Catena och Queenswall bygger nytt miljöcertifierat lager och kontor åt Boozt Fashion AB. Projektet omfattar el, vs, ventilation och sprinkler och har ett ordervärde på 27 MSEK.

E-handelsföretaget Boozt Fashion AB är i en kraftig expansionsfas och har tecknat hyresavtal med Catena om nytt lager och kontor på 43 500 kvadratmeter utanför Ängelholm. Fastigheten kommer att miljöanpassas och certifieras genom Green Building, med en beräknad energiuppvärmning på max 13 kWh per kvadratmeter.

Bravida, Bravida Prenad och Bravida C2M Sprinkler står för installationerna inom el, vs, ventilation och sprinkler. Bravida Prenad har även en samordnare på plats.

– Boozt satsar stort, deras nya lager kommer att vara toppmodernt med bland annat ett automatiskt plockningssystem. Miljöcertifieringen innebär att alla installationer behöver vara så energisnåla som möjligt. Det är roligt att få jobba med en så teknikintensiv anläggning där miljöperspektivet är i fokus, säger Mats Karlsson, regionchef Bravida Prenad.

Fastigheten beräknas vara färdigställd i slutet av första kvartalet 2017. Totalt kommer ett 20-tal medarbetare att arbeta i projektet.

Mats Karlsson, regionchef Bravida Prenad. Tfn: +46 704-151330