Bravida tar hem installationsuppdrag i Helsingborg

Skanska ger Bravida förtroendet att utföra installation av el, vs och ventilation när Helsingborgs stadsdelscentrum Söderpunkten står inför en stor ombyggnad. Projektet har ett ordervärde av drygt 60 miljoner kronor.

Söderpunkten kommer att erbjuda såväl shopping som restauranger, caféer och nöjen.

– Det är ett komplicerat projekt med både ombyggnad och nybyggnad, och vi såg en trygghet i att välja Bravida. Med dem får vi en helhetslösning. Utöver själva installationerna tillhandahåller de en installationssamordnare. Vi har jobbat med Bravida många gånger tidigare, men det är första gången vi köper helheten. Det känns positivt, säger Andreas Andersson, projektansvarig på Skanska.

Projektet ställer höga krav på installationssamordningen eftersom det handlar om olika lokaltyper med olika slutkunder.

– Detta är ett väldigt spännande projekt. Eftersom vi samordnar installationerna behöver kunden bara ha en samarbetspartner i affären, samtidigt som vi på Bravida får bättre kontroll över alla funktioner i fastigheten. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans både med Skanska och med Jefast och deras hyresgäster, säger Jerker Remison, regionchef, Bravida region Helsingborg.

Bravida påbörjde installationsarbetet i mars 2016, med planerat färdigställande i december 2017. Som mest kommer ett tjugotal av Bravidas medarbetare att delta i projektet.

Jerker Remison, regionchef Bravida Helsingborg. Tfn: +46 42-16 76 64