Bravida besöker Indien tillsammans med partnern WaterAid

Som en del i Bravidas samarbete med WaterAid reser fyra medarbetare till Indien den 17 september. Syftet är studera WaterAids arbete och den skillnad det gör för människor som lever och verkar i utsatta områden.

Under en vecka kommer Bravidas medarbetare tillsammans med WaterAid att besöka områden, sjukhus och anläggningar för sjukvård och omsorg där WaterAid Indien arbetar, men också områden som ännu inte fått den hjälp de behöver.

– Det är viktigt att våra medarbetare får se och uppleva vad vårt samarbete med WaterAid leder till. I Norden är Bravida en del av samhällsutvecklingen när vi installerar och förbättrar tekniska lösningar i olika fastigheter och anläggningar. I Indien finns helt andra utmaningar och resan ger våra egna medarbetare inblick i hur vi via vårt stöd till WaterAid kan hjälpa samhällen lite längre ut i världen, säger Ingegerd Engquist, koncern HR-chef på Bravida.

WaterAid är en global organisation som verkar i länder där rent vatten och tillgång till sanitetsanläggningar inte är en självklarhet. Bravida samarbetar med WaterAid för att kunna bidra till samhällens livsviktiga funktioner, även i länder dit våra direkta tjänster inte når.

– När vi i Norden gottar oss i varmt badvatten och rent dricksvatten kämpar folk för överlevnad på grund av vattenbrist i andra delar av världen, det är inte rättvist. Allt stöd och all kunskap vi kan bidra med är guld värd. Det ska bli spännande att se WaterAids arbete på plats, möta befolkningen och se vad vårt stöd leder till, säger Erik Grahn, vs-montör på Bravida.

Med på resan är Erik Grahn och Robin Cutic från Bravida Sverige och Sandra Peine Andersen och Jeppe Sølager Pedersen från Bravida Danmark. Två medarbetare från företaget Pollex och två representanter från WaterAid Sverige medverkar också.

Bravida och WaterAid har samarbetat sedan 2015 och Bravida har tidigare följt med på en liknande resa. Det var 2015 och då reste två medarbetare till Zambia. Den resan skapade bättre förståelse för hur viktigt WaterAids arbete är och vad vårt samarbete leder till.

Ingegerd Engquist, koncern HR-chef, Bravida. Tfn: 08-695 20 00
Hanna Ågermo, sponsringsansvarig och presskontakt, Bravida.