Bravida i nytt multidisciplinärt samverkansprojekt

Bravida utför installationer inom el, vs och ventilation när Fridhemsgymnasiet i Umeå totalrenoveras. Projektet har ett ordervärde om cirka 100 miljoner kronor.

Gamla Fridhemsgymnasiet står inför en stor modernisering. Den nya skolan kommer att erbjuda program inom elitidrott samt yrkes- och högskoleförberedande program för omkring 1 600 elever.

Bravida får i uppdrag av Rekab att utföra samtliga installationer inom el, vs och ventilation i det stora skolprojektet.

– Vi kommer att ha ett tätt samarbete med Bravida genom hela projektet. De är ett stort och tryggt bolag, med en bra projektorganisation här i Umeå, säger Stefan Karlsson, avdelningschef på Rekab.

Uppdraget utförs som ett samverkansprojekt vilket innebär att Bravida är involverade redan från projekteringsstadiet och kommer att arbeta tätt med Rekab fram till slutleveransen. Peter Norrman, marknadschef Bravida Umeå, kommer att vara projektchef. Han berättar:

– Det känns roligt att vara med och skapa framtidens utbildningsmiljöer här i Umeå. Vi har stor vana att arbeta i samverkansprojekt, till exempel på Dragonskolan där vi har en mycket nöjd slutkund. Bravida kommer att arbeta i samma anda i detta projekt för att säkerställa att slutkunden får moderna lokaler och funktioner, till lägsta möjliga driftkostnad.

Projektet startar omgående och beräknas vara slutfört inför höstterminen 2019. Cirka 40 Bravidamedarbetare kommer att vara involverade i projektet.

Utöver detta arbetar Bravida just nu i flera stora samverkansprojekt runt om i Umeå, bland annat för Landstinget i Umeå och Akademiska hus.

Peter Norrman, marknadschef, region norra Norrland, Bravida Umeå.  Tfn: 090-15 26 43
Olle Näsvall, regionchef Bravida region Norra Norrland. Tfn: 070-640 07 72