Åsa Neving utsedd till ny CFO för Bravida Holding AB

Bravida har utsett Åsa Neving till ny Chief Financial Officer för Bravidakoncernen samt till medlem i koncernledningen. Åsa Neving efterträder Nils-Johan Andersson som under våren 2019 tillträder sin nya tjänst i Storbritannien.

Regulatorisk pressmeddelande

Åsa Neving är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg och har tidigare haft olika chefsbefattningar inom Vattenfallkoncernen, samt varit chef för Treasury hos Kuwait Petroleum Svenska AB. Hon kommer närmast från rollen som CFO för Svevia AB.

– Jag är mycket glad att vi kan välkomna Åsa till Bravida och till vår koncernledning. Åsa har en gedigen finansiell erfarenhet och en profil som passar väl in i Bravidas kultur, med vårt starka fokus på lönsam tillväxt och finansiell stabilitet, säger Mattias Johansson, vd och koncernchef, Bravida.

– Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta på Bravida. Bravida har en stark plattform och en tydlig affärsmodell med lönsamhet i fokus och jag hoppas och tror att mina erfarenheter ska bidra till Bravidas fortsatta lönsamma tillväxt och utveckling, säger Åsa Neving.

Åsa Neving tillträder tjänsten som Bravidas CFO senast i mitten av 2019.

– Jag vill passa på att tacka Nils-Johan Andersson för en fantastisk insats i Bravida och jag önskar honom all lycka framöver, tillägger Mattias Johansson.

Mattias Johansson, vd och koncernchef Bravida. Tfn: 08-695 20 00

Denna information är sådan information som Bravida Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 december 2018 kl. 08.30 CET.