Bravida Norge växer i Orkdal – förvärvar Orkla Elektriker AS

Bravida Norge förvärvar Orkla Elektriker AS som har sin verksamhet i Orkdal. Företaget som har en omsättning på 10 MNOK blir en del av Bravida från och med 2 juli 2018.

Genom förvärvet stärker Bravida sin närvaro i Orkdalregionen, i Trøndelag i mellersta Norge.

– Vi ser området kring Orkdal som en mycket attraktiv marknad där vi idag är representerade i liten skala. Det här förvärvet blir ett bra tillskott av god och efterfrågad kompetens i området och vi är glada att vi kommit överens med Coop Orkla Møre SA om att överta verksamheten, säger Petter Storhaug, regionchef i Bravida Norge.

Idag ägs Orkla Elektriker AS av Coop Orkla Møre SA som ser förvärvet som en positiv lösning för både medarbetare och kunder till Orkla Elektriker AS.

– Vi uppfattar Bravida som en kompetent ny ägare. Verksamheten och de anställda kan fortsätta sin goda utveckling, nu som en del av ett större företag med kärnverksamhet inom el, värme & sanitet och ventilation, säger Arild Sørlien, vd Coop Orkla Møre SA.

Mattias Johansson, vd och koncernchef Bravida. Tfn: +46 8 695 20 00
Tore Bakke, Divisionschef, Bravida Norge. Tfn: +47 909 41 607