Bravida stärker erbjudandet i Skåne – förvärvar stark aktör inom el

Bravida förvärvar Lindsténs Elektriska AB och tar genom förvärvet en starkare position inom el i södra Skåne. Bolaget har 137 anställda och en omsättning om cirka 200 miljoner kronor.

Lindsténs Elektriska erbjuder service, installation och automation, framförallt till byggföretag, kommuner och industrier. Företagets etableringar finns i Tomelilla, Ystad, Simrishamn, Lund och Landskrona.

– Genom förvärvet blir vårt erbjudande inom el ännu starkare i Lund och Landskrona. Dessutom blir vi marknadsledare på Österlen där vi inte haft någon etablering tidigare, säger Mats Karlsson, regionchef, Bravida region Malmö och Prenad.

Lindsténs Elektriska grundades 1965 och ägs idag av fyra personer, däribland bolagets VD Johnny Petré. Han berättar:

– Vi ser detta som ett naturligt steg för en fortsatt utveckling av verksamheten och det skapar spännande möjligheter för våra medarbetare. Det tillsammans med en bibehållen stark lokal förankring säkerställer verksamhetens attraktivitet både för medarbetare och kunder. Tillsammans blir vi ett starkt team.

Bravida tillträder som ägare den 1 oktober 2018.

Mattias Johansson, vd och koncernchef, Bravida. Tfn: 08-695 20 00
Mats Karlsson, regionchef, Bravida region Malmö och Prenad. Tfn: 042-16 74 01