Bravida Danmark växer – förvärvar VVS-företag i Rødovre

Den första mars blir Cura VVS A/S en del av Bravida Danmarks verksamhet i Köpenhamnsområdet. Förvärvet stärker Bravidas befintliga vs-verksamhet i storstadsregionen. Bolaget har en omsättning på omkring 95 miljoner DKK.

Cura VVS har cirka 60 medarbetare som främst arbetar med service och renovering inom vs och ventilation. Företaget har tre huvudinriktningar: generell service, tekniska lösningar för sjukhus, samt entreprenad.

– Jag är mycket glad över att få välkomna alla Cura VVS-medarbetare till Bravida. Verksamheten är välskött, med en attraktiv orderstock och många serviceavtal. Det passar väl in i Bravidas önskan att fortsätta stärka serviceverksamheten. Curas expertis inom tekniska sjukhuslösningar kommer att bidra mycket till vår verksamhet, säger Carsten Knudsen, regionchef, Bravida.

Cura VVS behåller sin nuvarande adress och vd Johnny Brandt fortsätter att ansvara för verksamheten i rollen som avdelningschef. Han berättar:

– Vi har under en tid letat efter en lämplig köpare. Genom att bli en del av Bravida får vi goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas. Jag är övertygad om att Bravidas värderingar och arbetssätt passar vår verksamhet väl.

Cura VVS har en omsättning på omkring 95 miljoner DKK. Samtliga medarbetare kommer att fortsätta i sina nuvarande roller när Bravida tar över som ägare 1 mars 2019.

Mattias Johansson, vd och koncernchef, Bravida. Tfn: +46 8 695 20 00
Carsten Knudsen, regionchef Øst, Bravida Danmark. Tfn: +45 2525 3975