Bravida Norge stärker sin verksamhet i Trøndelag – förvärvar ytterligare elföretag i Orkdal

Bravida övertar verksamheten i Orkdal Installasjon AS och stärker därmed sin verksamhet inom elinstallationer i Orkdal. Bolaget har en årlig omsättning på runt 17 MNOK och 14 medarbetare.

Orkdal Installation AS etablerades 1991 i Orkdals kommun, nära Trondheim i mellersta Norge. Företaget utför installationer och service inom el och säkerhet, för både företag och privatpersoner.

Under 2018 förvärvade Bravida ett annat elföretag i området, Orkla Elektriker AS. Med det nya förvärvet stärker Bravida den lokala positionen ytterligare. Petter Storhaug, regionchef i Bravida Midt Norge, är nöjd över avtalet:

– Vi ser Orkdalsregionen som en mycket attraktiv marknad där vi vill fortsätta växa. Bravida erbjuder i dagsläget tjänster inom el och vs i området. Förvärvet kommer att ge oss ett bra tillskott av eftertraktad expertis inom både el och säkerhet, och det gör att vi får ett mer komplett erbjudande i Orkdal, säger Petter Storhaug.

Birger Steen, ordförande och delägare i Orkdal Installasjon AS, berättar att detta är en bra lösning för både anställda och kunder i Orkdal Installasjon AS:

– Vi ser Bravida som en kompetent ny ägare. Företaget och dess medarbetare kan därmed fortsätta sin goda utveckling, nu som en del av ett större företag med både el, vs och ventilation i sin kärnverksamhet, säger Birger Steen.

Bravida kommer att ta över verksamheten inom Orkdal Installation med verkan från och med den 1 december 2019.

Tore Bakke, divisionschef, Bravida Norge, +47 909 41 607
Petter Storhaug, regionchef Bravida Region Midt, Norge, + 47 951 01 990