Bravida Finland stärker serviceerbjudandet och förvärvar Sarjametalli Talotekniikka Oy

Bravida förvärvar Sarjametalli Talotekniikka Oy och breddar därmed sitt totala kunderbjudande i södra Finland. Bolaget omsätter cirka 11 miljoner euro och har omkring 20 anställda.

Sarjametalli Talotekniikka Oy installerar ventilationssystem med särskilt fokus på nytt bostadsbyggande i södra Finland. Förvärvet stärker Bravidas marknadsposition och erbjudande i regionen.

– Förvärvet är helt i enlighet med Bravidas strategi att växa i Finland. Sarjametalli Talotekniikka Oy är ett välskött företag med skickliga medarbetare och ledning. Det skapar en bra förutsättning och plattform för att tillsammans utveckla verksamheten vidare och utöka vårt erbjudande till nya bostadskonstruktioner i södra Finland, kommenterar Marko Holopainen, vd på Division Finland, Bravida.

Markus Nyman, vd för Sarjametalli Talotekniika Oy kommenterar:

– Vi har arbetat hårt för att bli den ledande entreprenören för ventilationsinstallationer inom bostadsbyggande i huvudstadsregionen i Helsingfors. Som en del av Bravida kommer vi att sträva efter att erbjuda ännu högre kvalitet till konkurrenskraftiga tjänster åt våra kunder i detta segment. Kraven på inomhusluft har ökat betydligt under de senaste åren och kommer att fortsätta att göra det även i framtiden.

Bravida tillträder som ägare den 1 november 2021.

Liselotte Stray
tf. Kommunikationschef koncern