Bravida Norge förvärvar Z-Elektro AS och stärker sin position inom elinstallation och service i Telemark

Bravida Norge förvärvar bolaget Z-Elektro AS och stärker därmed sin position inom elinstallation och service i Telemark. Bolaget omsätter drygt 17,5 miljoner norska kronor och har 20 anställda.

Z-Elektro AS grundades 2005 av Espen Utzig och är idag ett elinstallationsbolag baserat i Skien.

– Förvärvet stärker dels vårt kombinerade erbjudande till kunder i Telemark och Vestfoldområdet och vår förmåga att leverera bra servicetjänster på el avsevärt. På vår avdelning i Skien har vi idag alla våra teknikområden inom service representerade och genom att stärka vår position inom el är vi väl positionerade för vidareutveckling av kombinerade helhetslösningar för våra kunder i området, kommenterar Frode Heimark, regionchef för Region Vestfold/Telemark i Bravida Norge.

Øyvind Hagen, divisionschef för Division Østlandet, Bravida Norge, kommenterar:

– Vi är mycket glada över att Z-Elektro blir en del av Bravida. De har ett bra rykte på den lokala marknaden och kommer att ha en stor betydelse inom segmentet. Att vi nu stärker oss inom el och service stämmer väl överens med vår strategi på Bravida och våra ambitioner för tillväxt.

– Det har varit en spännande resa hit, och jag ser fram emot utvecklingen och fortsättningen vidare som en del av Bravida, kommenterar Espen Utzig, delägare och grundare av Z-Elektro AS.

Förvärvet kommer att slutföras vid årsskiftet 2021/2022.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se