Bravida förvärvar HNA Storköksservice AB och stärker sin position inom service i södra och västra Sverige

Bravida förvärvar HNA Storköksservice AB och stärker därmed sin position inom storköksservice i södra och västra Sverige. Bolaget omsätter 103 miljoner kronor och har 40 anställda.

HNA Storköksservice AB bildades 1991 och verkar idag inom professionell kyl- och storköksutrustning med kunder inom både privat och offentlig sektor. Bolagets verksamhet är idag etablerade i Höganäs, Staffanstorp och Halmstad som erbjuder en helhet inom projektering, försäljning, installationer samt service och reparationer.

– Förvärvet är helt i linje med vår strategi då HNA är ett välskött bolag med en stark position i södra Sverige. Våra kunder kommer helt enkelt få en säker leverans av både kompetens och integrerade lösningar med fokus på energi, miljö, hållbarhet och säker drift. Vi vässar vårt helhetserbjudande ytterligare, kommenterar Liana Henjer, affärsområdeschef Service Management, en del av teknisk FM Sverige.

Henrik Nilsson som idag är vd på HNA Storköksservice AB kommenterar:

– Vi är glada att nu bli en del av Bravida. Genom att bli förvärvade får vi tillgång till en större organisation med medarbetare i hela landet. Det känns även väldigt positivt att få en säker och långsiktig ägare och jag ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans med Bravida.

Bravida tillträder som ägare den 2 maj 2022.

Liselotte Stray
Kommunikationschef koncern