Bravida GreenHub sänker Clarion Hotel Posts energianvändning i Göteborg

Bravida GreenHub i Göteborg har tecknat serviceavtal med hotellet Clarion Post i centrala Göteborg och levererar nu energieffektiv fastighetsservice inom el, vs, ventilation och kyla med fossilfritt transportsätt.

Bravidas mål är att nå en så låg energianvändning som möjligt för Clarion Hotel Post. Hållbara materialval kombinerat med miljövänliga transporter av material, fossilfritt transportsätt inom staden och energieffektiva lösningar är i fokus. Bravida levererar sedan tidigare även säkerhetslösningar till hotellet.

Håkan Friberg, Property Manager på Clarion Hotel Post kommenterar:

– Vi vill erbjuda våra gäster en så hållbar hotellupplevelse som möjligt. För oss är det viktigt att ha en långsiktig partner som ser helheten och hittar hållbara lösningar. Därför har vi stora förväntningar på samarbetet med Bravida GreenHub och ser fram mot att tillsammans arbeta mot våra energi- och hållbarhetsmål.

Bravida GreenHub är centralt placerade i Göteborg och möjliggör för Bravidas montörer och tekniker att ta sig fram till sina kunder genom cykel, el-moped eller till fots. Bil används inte som transportmedel vilket minskar koldioxidutsläppen samtidigt som man också undviker bilköer, parkeringsletande, trängselskatt och parkeringsavgifter.

– Vi ser fram emot att hjälpa Clarion Hotel Post ta ytterligare ett steg i sitt redan framgångsrika hållbarhetsarbete genom vårt fokus på hållbar och energieffektiv fastighetsservice. Hotellet ligger precis bredvid Göteborgs Centralstation där många gäster väljer att resa med tåg. Detta blir ytterligare ett steg i att göra gästernas resa så klimatvänlig som möjligt. Samtidigt är vi med och bidrar i arbetet för att Göteborg ska bli en ekologisk hållbar stad till 2030, kommenterar Sven Delin, filialchef på Bravida GreenHub i Göteborg.

Bravida GreenHub har idag 12 kontor i hela Norden och är en del av Bravidas hållbarhetsarbete, med mål att uppnå FN:s hållbarhetsmål år 2030.

Läs mer om Bravida GreenHub här och Bravidas hållbarhetsarbete här.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se