Bravida växer i mellersta Sverige inom industrirör

Bravida förvärvar bolaget Bäckmans Rör AB och stärker därmed sin position inom service och installation inom industrirör i mellersta Sverige. Bolaget omsätter 52 miljoner kronor och har 26 anställda.

Bäckmans Rör AB grundades år 1978 och är verksamma inom service och installation inom industrirör. De har sitt kontor i Karlskoga och verkar främst i mellersta Sverige men utför uppdrag i hela landet. Kundbasen är bland annat bolag inom läkemedelsindustrin och vattenverk.

– Jag är väldigt glad över att välkomna in Bäckmans Rör i Bravida. Förvärvet går helt i linje med Bravidas strategi och vi får nu möjlighet att bryta ny mark i hela regionen. De har en stark relation med läkemedelsindustrin i Karlskoga, vilket stärker helhetserbjudandet till våra kunder, kommenterar Johan Holmberg, regionchef för region Närke, Östergötland och Gotland på Bravida.

Robert Bäckman, vd för Bäckmans Rör AB kommer att fortsätta ingå i verksamheten. Han kommenterar:

– Bravida är en bra och seriös arbetsgivare som vill satsa på industrin. Det känns mycket bra att vi nu tillsammans med Bravida kommer kunna ta oss an större projekt och öka servicegraden mot våra kunder och samarbetspartners.

Bravida tillträder som ägare idag den 1 juni 2023.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se