Administratör
Är du administratör och brinner för service och struktur? Vill du dessutom vara med och bidra till att skapa och efterleva gemensamma arbetssätt på ett effektivt och kvalitetssäkrat sätt? Välkommen med din ansökan!
Om jobbet
Som administratör hos oss har du en nyckelroll i avdelningarnas löpande arbete. Du kommer att vara ett stöd i olika ekonomifrågor både till chefer och övriga tjänstepersoner. Arbetet omfattar i stora drag ekonomi- och löneadministration med följande huvuduppgifter:
- Fakturering i ekonomisystemet Agresso
- Löne- och tidshantering kopplat till våra yrkesarbetare
- Löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra
- Personaladministration (utbildningar, introduktioner, inköp ex. kläder etc.)
- Driva frågor som systemefterlevnad och förbättringsarbeten
- Säkerställa rätt systemuppsättning via kontinuerligt systemunderhåll
- Uppföljning vid bokslutsarbetet, bistå med att säkerställa rätt resultat
I din roll möter du en stor variation i din vardag och du har mycket kontakt med våra medarbetare, kunder och administratörskollegor. Våra kunder är bland annat byggföretag, fastighetsägare, fastighetsförvaltningsbolag, kommuner och industrier.
Om teamet
Bravida Region Jönköping sträcker sig över Jönköpings län och Kronobergs län utspridda på fem orter (Jönköping, Värnamo, Ljungby, Nässjö och Växjö). Våra avdelningar är inriktade mot olika teknikområden; el, vs, automation och ventilation. Totalt är vi cirka 300 medarbetare i regionen. Som administratör stöttar du en eller flera avdelningar beroende på avdelningens storlek och behov. Vi har nu behov av att rekrytera en administratör med placering på vårt kontor i Växjö.
Vad vi söker
- Ekonomisk utbildning på lägst gymnasium nivå
- Tidigare erfarenhet av ekonomi- och löneadministration
- Mycket god systemvana, framför allt goda kunskaper i Excel
- Innehar B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från installationsbranschen samt har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso, men det är inget krav.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och affärsmässig. Du är engagerad och van vid att självständigt planera och strukturera ditt arbete inom givna tidsramar och deadlines. Du ser det som en självklarhet att leverera god kvalité och arbeta efter gemensamma processer och arbetssätt, är bra på att se helheten samt är kommunikativ i både tal och skrift.
Bravida som arbetsgivare
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid.
Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag eller senast den 30 september. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.
Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook, LinkedIn och Instagram där kan du också se nyheter inom Bravida och lediga tjänster.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.
Kontaktperson
Regionchef Johan Swahn
070-567 28 05
