Operations Developer
Utveckla framtidens installationsaffär tillsammans med oss!
Vill du vara med och forma hur en av Nordens största installationsverksamheter arbetar i framtiden? Bravida söker nu en driven och nyfiken Operations Developer till vårt centrala Operations-team där ditt uppdrag blir att driva allt från utvecklingsprojekt till strategiska frågeställningar, direkt i hjärtat av verksamheten.
Ditt nya jobb:
Som Operations Developer hos Bravida kommer du att ingå i ett team som leder utvecklingsprojekt med syfte att stärka bolagets operativa förmåga. Våra projekt drivs ur ett koncernperspektiv men med väldigt nära samarbete med nyckelpersoner i våra nordiska lokala marknader. Du kommer tidigt att ta ansvar för delar av, och helt egna projekt och driva dessa tillsammans med tvärfunktionella team och stakeholders, som kan vara operativa projektledare och montörer, till stödfunktioner och koncernledning.
Ditt team:
Du blir en del av teamet Operations. Ett nyfiket, snabbfotat och drivet gäng bestående av 3 Operations Developers inom affärsområdet installation, 3 inom affärsområdet Service och ett Data & Analytics team på 4 personer.
Teamet rapporterar direkt till Chief Operations Excellence Officer (COEO) i koncernledningen, som säkrar att vi arbetar i bolagets inriktning samt får stöd för våra projekt i bolagets olika ledningsgrupper.
Större delen av teamet är baserat på huvudkontoret i Stockholm, men vi verkar tillsammans med nyckelpersoner över våra nordiska länder, vilket ställer krav på visst resande både inom Sverige och i Norden.
Exempel på projekt som Operations driver:
- Utveckling och utvärdering av operativa AI verktyg för att säkra kvalitét och effektivisera arbetsprocesser
- Operational Analytics: Tillsammans med vårt Data & Analytics-team demokratisera data för snabba och tydliga operationella insikter
- Processutveckling av produktionsprocesser, Projektledningsprocesser och installationsprocesser
- Utveckling och utvärdering av framtidens verktyg för projektledning och produktionsstyrning.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Löpande interagera med kärnverksamheten hos våra nordiska avdelningar för att få praktisk insikt i våra vardagliga utmaningar
- Identifiera affärskritiska behov och utmaningar, och paketera dem till konkreta utvecklingsprojekt
- Analysera verksamhet och processer för att identifiera affärsvärde och lyfta strategiska frågeställningar för projekt eller ledningsgrupper (kvantitativt och kvalitativt)
- Bygga nätverk och skapa engagemang hos olika intressenter för att överbrygga våra landsgränser, och effektivt driva en gemensam agenda, i frågor där det är lämpligt.
- Vara en ambassadör och lagspelare för Operations teamet
Vi söker dig som:
- Har 1-3 års erfarenhet som managementkonsult eller inom strategi och affärsutveckling i större organisationer (eller motsvarande).
- Har en akademisk examen som Ingenjör eller inom Ekonomi (Master-examen är meriterande men inget krav)
- Är nyfiken och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där upptäckande är en del av vardagen, och där varje problem har en lösning
- Är en skicklig kommunikatör i tal och skrift på både svenska och engelska
- Har en god analytisk förmåga och kan växla mellan helhetsperspektiv och detaljfokus
- Är bekväm med att ta risk och gillar att ta sig an nya utmaningar
Bravida erbjuder dig:
Bravida är en arbetsgivare med lång historia och en attraktiv position på den nordiska marknaden för tekniska installationer och service. Inom teamet Operations erbjuds du även:
- Möjligheten att arbeta med initiativ på koncernnivå med stor påverkan på företagets operativa förmåga
- En inkluderande kultur där vi lär oss och utvecklas tillsammans
- Personlig och professionell utveckling i ett team där vi ger varandra chansen och hjälps åt att lyckas
Hur söker jag jobbet?
Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, som är 2025-09-21. Skicka in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.
Bravida som arbetsgivare:
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Sedan 1922 har våra medarbetare varit hjärtat i vår organisation och byggt förtroende hos våra kunder. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid.
Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en trygg och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna. Din säkerhet kommer alltid först. Genom interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter och en stark gemenskap där vi hjälper varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chans att utvecklas både personligt och professionellt.

Kontaktpersoner
Zofia Lassen
Operations Development Manager
zofia.lassen@bravida.se