Systemspecialist Inköpssystem
Vill du arbeta med ett inköpssystem i ett av Nordens största installationsbolag? Nu söker vi dig som vill ta ansvar för vidareutveckling och förvaltning av vårt inköpssystem Ivalua, i nära samarbete med inköpsverksamheten, leverantörer och andra delar av vår IT-organisation. Du blir en del av ett kunnigt team med ansvar för att systemet ständigt förbättras och stöder våra inköpsprocesser på bästa sätt.
Om rollen
Som systemspecialist inom inköp blir du en del av teamet ”Production Systems” inom ”Digital Development”. Teamet ansvarar för flera system kopplade till Bravidas produktionsflöden, och denna roll ingår i den del av teamet som arbetar specifikt med inköpssystemet Ivalua. Tillsammans med två andra systemspecialister och en systemansvarig arbetar du med att förvalta och vidareutveckla ett inköpssystem som används brett i organisationen.
Du arbetar i nära samarbete med både inköpsverksamheten och övriga delar inom IT, och är delaktig i att säkerställa att systemet fungerar stabilt och utvecklas i takt med behoven. Rollen innebär också löpande dialog med externa systempartners.
I rollen ingår att:
- Vidareutveckla och konfigurera systemet
- Delta i kravhantering, testning och acceptans av ny funktionalitet
- Förvalta och supportera integrationer gentemot grossister, samt integrera nya grossister
- Agera teknisk 3rd line-support vid mer komplexa ärenden
- Följa upp och hantera systemrelaterade incidenter och driftstörningar vid behov
Tjänsten är placerad i Stockholm, på vårt huvudkontor vid Telefonplan.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll och är van att arbeta nära verksamheten för att omsätta behov till konkreta lösningar.
Du har:
- Erfarenhet av support, kravhantering, test och konfigurering
- Erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du även har:
- Kunskap inom Procure to Pay (P2P) och Source to Contract (S2C)
- Erfarenhet av att arbeta med Ivalua
- Erfarenhet av SQL
Vi tror att du har ett intresse för hur affärsprocesser kan stödjas och effektiviseras genom smart systemanvändning, och att du trivs i en roll med många kontaktytor.
Personliga egenskaper
För denna roll söker vi dig som är van att ta initiativ och driva arbetet framåt. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann, med öga för detaljer och kvalitet. Du har ett analytiskt förhållningssätt och bidrar med insikter och förbättringsförslag kring både systemlogik och arbetssätt.
Ansökan och intresse
Låter det intressant? Då vill vi veta mer om dig! I denna rekrytering samarbetar Bravida med Boxhill Recruitment. Klicka här för att komma till ansökan. Vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt! Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Petra Törnblom, rekryteringskonsult – petra.tornblom@bhill.se alternativt 076-003 60 80.
Bravida som arbetsgivare
Hos Bravida får du stora möjligheter att utvecklas och bidra till vår digitala transformationsresa. Du blir en del av ett sammanhang där kollegor stöttar varandra och där både erfarenhet och nytänkande tas tillvara. Här får du utrymme att påverka din roll, ta egna initiativ och vara med och driva teknisk utveckling som gör verklig skillnad för verksamheten och slutanvändarna.
Bravida sysselsätter över 14 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland och är Nordens största aktör inom installation och service av tekniska system i fastigheter och infrastruktur. Hos oss får du möjligheten att vara en del av en verksamhet där system och digitala lösningar spelar en viktig roll i att effektivisera och utveckla våra affärsflöden. Vi eftersträvar en inkluderande och trygg arbetsplats där vi arbetar tillsammans för att skapa resultat. Vi erbjuder hybridarbete, där teamet ofta är på plats 3–4 dagar i veckan för samarbete och gemenskap.
Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!