Våra mål
För att uppnå vår vision styr vi vår verksamhet mot ett antal viktiga mål som speglar vår ambition om lönsam tillväxt, finansiell stabilitet, ett hållbart företag och branschens starkaste varumärke.
För att uppnå vår vision styr vi vår verksamhet mot ett antal viktiga mål som speglar vår ambition om lönsam tillväxt, finansiell stabilitet, ett hållbart företag och branschens starkaste varumärke.
Bravida har som mål att öka omsättningen med mer än fem procent per år, med en kombination av organisk tillväxt och förvärv.
Bravidas mål är att uppnå en EBITA-marginal överstigande sju procent inklusive utspädningseffekten från förvärv.
Bravidas mål är en kassagenerering över 100 procent (se definitioner).
Bravidas kapitalstruktur ska möjliggöra en hög grad av finansiell flexibilitet och ge utrymme för förvärv. Bolagets mål är en skuldsättningsgrad om < 2,5x nettoskuld/EBITDA.
Bravidas målsättning är att betala ut lägst 50 procent av koncernens konsoliderade nettoresultat, med beaktande av andra faktorer såsom finansiell ställning, kassaflöde och tillväxtmöjligheter.
*Avser växthusgasutsläpp enligt scope 1 (direkta utsläpp från våra fordon) och scope 2 (indirekta utsläpp från inköpt energi kopplad till våra kontor och lokaler).
På Bravida har vi en nollvision för arbetsskador. Vi sätter hälsa och säkerhet främst och låter allas röster bli hörda.
*Antal olycksfall som leder till minst en dags frånvaro per miljon arbetstimmar.
Bravida vill vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans bygger vi ett lag där medarbetare är trygga, trivs och utvecklas. Vårt mål är att öka eNPS (employee Net Promoter Score), andelen medarbetare som rekommenderar Bravida som arbetsgivare.
Som medarbetare förväntar vi oss ett ansvarsfullt beteende från varandra. Och vi har lika höga förväntningar på våra leverantörer som på oss själva.
Vårt mål till 2026 är att öka andelen leverantörer med centralt avtal som har klarat vår leverantörsbedömning och accepterat vår uppförandekod för leverantörer·till 90 procent.
Vår ambition är att vara det starkaste varumärket i branschen – i hela Norden.