Bravida förvärvar kylteknikföretag i Bohuslän

Bravida förvärvar Kylteknik Bohuslän AB i Stenungsund och stärker därmed sin position inom kylteknik i västra Sverige.

Kylteknik Bohuslän AB har sedan starten 1997 arbetat med kylservice och installation av kylanläggningar i bland annat butiker, sjöfart, industrier och storkök. Företaget omsätter runt 21 miljoner och har 13 anställda, varav nio kyltekniker. Stefan Sandström, affärsområdeschef Cooling, Bravida division Riks, förklarar bakgrunden till förvärvet:

– Bravida arbetar för att bli en ledande service- och installationspartner inom kylteknik i Sverige. Genom förvärvet stärker vi vår position i västra Sverige och kompletterar vår nuvarande verksamhet i Göteborg med omnejd, säger Stefan Sandström.

De nuvarande ägarna Claes Mårtensson och Mats Börjesson tycker att det känns både utmanande och roligt att nu bli en del av Bravida. Claes Mårtensson berättar:

– Det känns viktigt och tryggt för oss att ingå i ett större företag för att kunna tillmötesgå ökande krav från både kunder och myndigheter. Tillsammans med Bravida kommer vi kunna fortsätta utvecklas och bli en ännu tryggare samarbetspartner för både kunder och medarbetare.

Bravida tillträdde som ägare den 1 april 2020.