Bravida stärker sin position i Danmark – förvärvar företag inom vs och ventilation

Bravida Danmark förvärvar vs och ventilationsföretaget J. Beese VVS & Blik A/S och stärker därmed sin position i Odense.

J. Beese VVS & Blik A/S har över 50 års erfarenhet inom vs- och ventilationsmarknaden. Företaget erbjuder service och installationer till företag, privatkunder och bostadsrättsföreningar och omsatte under 2019, 10 MDKK.

– Vi har haft en önskan att stärka vår service- och installationsverksamhet inom vs och ventilation i Odense. Med förvärvet gör vi det möjligt, då J. Beese VVS & Blik A/S har en bra kundbas och ett gott rykte. Nu får vi fler kompetenta medarbetare och stärker på så sätt vår postition ytterligare, säger Jørn Tønnes, regionchef i Bravida Danmark Syd.

Ole Beese, en av ägarna till J. Beese VVS & Blik A/S säger:

– Vi vill alltid ligga i framkant när det gäller nya metoder och teknik, samt erbjuda våra kunder optimala lösningar för vs och ventilation till konkurrenskraftiga priser.
När vi nu blir en del i en stor koncern som Bravida, kan vi fortsätta med vårt erbjudande och ta ytterligare steg. Det ger oss och våra kunder många fördelar.

Bravida Danmark tar över som ägare den 1 februari 2021 och samtliga  medarbetare på J. Beese VVS & Blik A/S fortsätter i sina nuvarande roller med Ole Beese som filialchef. Søren Larsen, avdelningschef för vs och ventilation på Bravida i Odense, ansvarar för integrationen med Bravida, som kommer att ske i början av 2021.

Morten Kjellev, kommunikationschef Bravida
morten.kjellev@bravida.se