Har din faktura blivit avvisad/bestriden?

Fakturan är avvisad/bestriden på grund av felaktig eller ofullständig referens. Fakturan finns inte registrerad i vår leverantörsreskontra och för att vi ska kunna göra en betalning behöver du skicka en ny faktura till oss med korrekt referensmärkning.

Referensmärkning

Alla* fakturor till Bravida Sverige AB och dess dotterbolag måste vara märkta med ett 11-siffrigt arbetsordernummer (AO-nummer) som erhålls av beställaren. Har du inte fått något AO-nummer behöver du ta kontakt med beställaren. Komplettera sen fakturan med de korrekta uppgifterna och skicka den till oss igen.

Det 11-siffriga AO-numret ska anges som referens i referensfältet och text som ”AO” ska inte anges i fältet.


* Leverantörsfakturor från Bravidas större materialleverantörer ska fortsatt administreras via Bravidas inköpssystem Profit (Ivalua) och där är det PO-nummer som gäller som referensmärkning.