Serviceledare

Riadh Toumi

 


Hur hamnade du på Bravida?

Jag praktiserade på Bravida som del i min utbildning till vs-montör på Lernia 2010. Mina kollegor tyckte att jag var duktig och i mars 2011 började jag som lärling. 2014 blev jag certifierad montör och jobbade som det i två år, innan  jag började som serviceledare.

Vad gör en serviceledare?

Som serviceledare ser du till att arbetet flyter på i olika projekt, kollar att montörerna har material att jobba med, sköter det administrativa kring projekten så som fakturering. Jag är också ute och hjälper till ute på arbetsplatserna, så montörerna inte tappar tid.

Hur kan en dag se ut?

Dagen börjar med ett morgonmöte med montörerna, sedan brukar jag åka ut och besöka olika arbetsplatser, ta med lite material ut om det finns behov. Jag håller koll på fakturering, beställer material och har möten med kunder.

Vilka arbetsuppgifter ska man uppskatta för att bli serviceledare?

Du behöver ha en god känsla för att möta människor på ett bra sätt. Det i arbetet som handlar om leverantörer, inköp och kunder kan man lära sig. Men ledarskapsrollen är svårare. Kan du inte hantera relationer blir det svårt att leda en grupp. Det är också viktigt att ha ett intresse för att lära sig om de material vi använder. Du måste kunna svara på materialfrågor från både kunden och montören.

Vad har du för tips till den som gärna vill börja på Bravida, vad bör man tänka på?

Jag trivs här på Bravida för att jag känner mig trygg. Säkerheten på arbetet är god och det finns stora utvecklingsmöjligheter. Tipset är helt enkelt att söka sig hit – till ett branschledande företag som kan ta hand om sina anställda på rätt sätt och erbjuda dem den trygghet och utveckling man behöver.